Magazyn Hurt i Detal w rozmowie z Agnieszką Stankiewicz, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży

Na zakończenie roku 2017, Monika Kociubińska z magazynu Hurt i Detal przeprowadziła rozmowę z Agnieszką Stankiewicz. Całość materiału przedstawiamy poniżej.

Rynek kosmetyczny to dla producentów nie lada wyzwanie, w którym trzeba sprostać oczekiwaniom konsumentów. Czego obecnie oczekują od kosmetyków. i jak w te potrzeby wpisuje się ŚWIT PHARMA?

Potrzeby konsumentów zmieniają się z roku na rok. Widać to w niemal każdym segmencie rynku. Rynek marek własnych jest dobrym przykładem zmian. Jeszcze kilka lat temu konsumenci poszukiwali możliwie najtańszych produktów. Dzisiaj cena jest istotna, ale nie mniej, niż jakość produktów. Wygrywają ci, którzy potrafią zaproponować konsumentom najlepszą relację jakości do ceny produktów. Spółdzielnia ŚWIT, jako jeden z ważnych graczy na rynku produktów marek własnych, dysponuje nowoczesnymi liniami produkcyjnymi i może sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów.

W ostatnim czasie Spółdzielnia ŚWIT poczyniła inwestycje w nowe zakłady produkcyjne. W jakich nowych segmentach dzięki temu mogły się pojawić produkty ŚWIT PHARMA?

W 2016 Spółdzielnia ŚWIT kupiła zakład produkcyjny w Halinowie pod Warszawą. To jeden z najnowocześniejszych tego typu zakładów w Polsce. W Halinowie produkowane są żele pod prysznic, szampony, maski do włosów, kremy do twarzy, rąk i stóp, maseczki i hydrożelowe płatki pod oczy, balsamy i masła do ciała, żele i spraye antybakteryjne, a także produkty chemii gospodarczej. W 2017 roku firma dokonała zakupu innej nieruchomości ? hali produkcyjnej  położonej w Garwolinie. ŚWIT nabył również linię do rozlewu wód toaletowych i perfumowanych oraz automatyczną linię do sleevowania produktów. Dzięki tej inwestycji planowane jest wejście w nowy segment rynku kosmetycznego ? zapachy i aerozole.

Jaka jest pozycja na rynku poszczególnych marek należących do Spółdzielni ŚWIT oraz marek własnych? Czy zwiększenie mocy produkcyjnych ma już odzwierciedlenie w wynikach rynkowych?

Od wielu lat ŚWIT świetnie sobie radzi na rynku marek własnych. Posiadamy wielu kontrahentów, którzy chętnie zaopatrują się u nas w produkty ze względu na ich jakość, a także ze względu na elastyczność oferty. Rok 2017 przyniósł firmie kolejne duże kontrakty. Zakres produkcji marek własnych zamierzamy powiększać w kolejnych latach. Dynamicznie rozwijają się również marki, których właścicielem jest ŚWIT PHARMA: marka CleanHands znana z produktów o działaniu odświeżającym i antybakteryjnym oraz Exclusive Cosmetics oferująca maski do rąk, stóp i twarzy, a także hydrożelowe płatki pod oczy. W tym roku osiągnęliśmy pozycję lidera w segmencie żeli i sprayów antybakteryjnych w Polsce (dane na podstawie GfK Consumer Panel Services).

Proszę opowiedzieć więcej o segmencie produktów antybakteryjnych oraz o marce CleanHands?

Segment żeli i sprayów do rąk bez użycia wody, mydeł antybakteryjnych, chusteczek odświeżających  dynamicznie rośnie. Konsumenci są coraz bardziej świadomi zagrożeń jakie niesie za sobą nieprawidłowa higiena rąk. Zwłaszcza rodzice dzieci w wieku szkolnym są wrażliwi na ten problem. Odpowiedzią na tę potrzebę konsumentów było stworzenie marki  CleanHands, serii produktów o antybakteryjnym lub  odświeżającym działaniu, które mogą być używane zarówno w  domu, jak i miejscach o ograniczonym dostępie do wody. W asortymencie znajdują się żele do rąk o różnych pojemnościach i wariantach zapachowych, spray do rąk oraz spray do powierzchni, a także mydła o antybakteryjnym działaniu. Warto wspomnieć, że żel do rąk z ekstraktem z jagód acai, cieszy się uznaniem konsumentów, o czym świadczy zdobycie srebrnego medalu nagrody ?Najlepszy produkt 2017? w kategorii ?Kosmetyki do dłoni i stóp?. Żele i spraye CleanHands to produkty numer 1 w tej kategorii w Polsce wg GfK Poland (badanie przeprowadzone z wykorzystaniem GfK Access Panel na reprezentatywnej grupie konsumentów 18-65 lat).

Jakie są plany marketingowe oraz inwestycyjne na kolejny rok?

Dzięki inwestycjom Spółdzielnia ŚWIT bardzo znacząco  zwiększyła moce produkcyjne w segmencie płynów i szamponów, a także poszerzyła swoją ofertę o możliwość produkcji proszków. Firma planuje rozszerzenie asortymentu produktów markowych, jak i zwiększenie oferty marek własnych dla polskich i zagranicznych sieci handlowych. ŚWIT planuje również rozwinąć produkcję kontraktową dla dotychczasowych i nowych odbiorców oraz dynamicznie poszerzać eksport poprzez ekspansję na nowe rynki. Nadal będziemy również inwestować w rozwój produktów CleanHands, które znakomicie przyjęły się na polskim rynku i zyskały rzeszę lojalnych odbiorców.

Dziękuję za rozmowę.”

Materiał opublikowany w magazynie “Hurt i Detal” nr 12/142. Grudzień 2017.

http://www.hurtidetal.pl/article/art_id,20958-61/rozmawiamy-z-agnieszka-stankiewicz-swit-pharma/place,1/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *